Kyrkaninne.jpg

Centrumkyrkan vill vara en öppen kyrka och alla gudstjänster och samlingar är öppna för var och en som vill söka Gud och livets mening - vi har inga krav på medlemsskap. Vi vill dock erbjuda medlemsskapet som en möjlighet för dem, som på detta sätt, vill bekänna sin kristna tro och i gemenskap med andra kristna verka för att förverkliga Bibelns kärleksbudskap idag.

Till Centrumkyrkan är du också välkommen med dina frågor och funderingar, och vill du ha någon att prata med kan det vara skönt att veta att församlingens pastorer har tystnadsplikt.

Församlingens pastorer har dessutom vigselbehörighet och förättar såväl dop som begravningar. Detta gäller inte bara dem som är medlemmar i församlingen - utan även var och en som är intresserad av kyrkans arbete har möjlighet att vända sig till oss vad det gäller sådana förättningar.

Välkommen till oss!